برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

ساعت بند چرمی بخرین یا بند فلزی؟

ساعت بند چرمی بخرین یا بند فلزی؟

چرا ساعت مچی بند چرمی را انتخاب کنیم ؟

بندهای چرمی متداول ترین فرم در ساعت ها محسوب می‌شوند. ظاهر آنها بسیار عالی است و هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. بندهای چرمی ساعت همیشه شیک هستند و برای هر مرد یا زنی که می خواهد حرفه‌ای بودن خود را بروز بدهد انتخاب خوبی هستند.

بعلاوه، بن‌های چرمی با هر استایل و تیپی قابلیت سازگاری دارند؛ چه استایل‌های رسمی و چه استایل‌های اسپرت. نگهداری از یک بند چرمی نیازی به تلاش بیش از حد توسط صاحب آن ندارد. چرم به مرور زمان فرسوده و پاره می‌شود، و می‌بایست هر چند وقت یکبار به آن روغن زد و ظاهر آن را براق نگه داشت.

یکی از معایب قابل ذکر در ساعت‌هایی با بند چرمی، حساسیت آنها نسبت به آب است. نه تنها به زیر آب بردن چرم آن را خراب می‌کند، بلکه حتی زیادی عرق کردن نیز خساراتی به آن وارد می‌کند. بطور خلاصه، در حالیکه ساعت‌های چرمی بسیار چشم نواز و شیک هستند، این شیک بودن نیاز به مراقبت هایی خواهد داشت.

ساعت مچی بند چرمی رنگ‌بندی گسترده‌ای دارند که می‌توانید با سایر لباس‌ها و اکسسوری، یا کیف و کفش چرمتان ست کنید. تمام این موارد در مورد ساعت‌های هوشمند نیز مصداق دارد. بند چرم ساعت هوشمند از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که برای تمام استایل‌ها (مینیمال، فانتزی و..) طراحی شده و قدرت انتخاب شما را بالا می‌برد.

 

چرا بند فلزی را انتخاب کنیم ؟

بندهای فلزی بسیار با بند‌های چرمی متفاوتند. هم از نظر جنس و ماهیت و هم از نظر قرار گرفتن در استایل شما. ساعت‌هایی با بندهای فلزی بسیار بادوام هستند و عمر زیادی دارند. اساسا فلز، بخصوص اگر ضد زنگ‌زدگی هم باشد، نسبت به چرم از مقاومت و عمر طولانی‌تری برخوردار است.

بند‌های فلزی شاید به اندازه بند‌های چرمی، چشم نواز نباشند، اما بی‌شک به همان اندازه راحت و کاربردی هستند. بند‌های فلزی برای انواع استایل‌های رسمی و نیمه رسمی، مناسبند. آنها به سرعت فرسوده نمی‌شوند، و اگر هم کمی فرسوده بنظر بیایند، با برق انداختن و پولیش در چشم بهم زدنی دوباره تازه می‌شوند.

بعلاوه، فلز پاره نمی‌شود، با عرق بدن شما نیز خراب نمی‌شود. البته یکی از معایب بندهای فلزی، تنوع کم‌ترشان در رنگ و طراحی است. البته بند استیل اسمارت واچ نسبتا از تنوع خوبی برخوردار است.

برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند. همچنین برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد. بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد. بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان می‎دهد.

 

نگهداری از کدام سخت تر است

گاهی اوقات پیش می آید که ساعت های با بند فلزی دچار زنگ زدگی می شوند در این حالت بهتر از از مواد شوینده خنثی که با کمی آب مخلوط شده است استفاده کرده و بند فلزی ساعت را با آن شستشو داد. چنانچه میزان زنگ زدگی زیاد باشد بهتر است از یک مسواک استفاده کرده و شکاف هایی که دچار زنگ زدگی شده اند را با استفاده از آن پاک کرد.

ساعت های مچی که ضدآب نیستن بهتر است با استفاده از پلاستیک بسته بندی که در اغلب آشپزخانه ها وجود دارد بست تا آب به داخل آن نفوذ نکند. پس از تمیز کردن بند فلزی ساعت که دچار زنگ زدگی شده اند باید با استفاده از حوله به طور کامل خشک شوند.

افرادی که در هنگام استفاده از ساعت مچی عرق می کنند باید ساعت خود را با استفاده از حوله و یا دستمال خشک کرده و مجددا استفاده کنند. هنگامی که ساعت مچی را از دست خارج می کنید بهتر است آن را در محل مناسبی قرار دهند که تهویه هوا نیز به خوبی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *